Reklamačný poriadok
Článok I
Všeobecné ustanovenia
- Tento reklamačný poriadok (ďalej ako „Reklamačný poriadok) upravuje postup spoločnosti United Fashion Group s.r.o. so sídlom Sliačska 1/D, 831 02 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 46146032, DIČ: 2023342222, IČ DPH: SK2023342222 zapísaná v Obchodnom registri Mestksého súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. : 75748/B, (ďalej len „Obchodník") a Kupujúceho (ďalej len „Kupujúci") pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Obchodníka za vady tovaru zakúpeného na internetovej stránke www.topankovo.sk (ďalej ako „topankovo.sk“) a práva a povinnosti Kupujúceho a Obchodníka (Obchodník a Kupujúci spolu ďalej len „Zmluvné strany") s tým súvisiace.
- Postup Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Obchodníka za vady tovaru zakúpeného na topankovo.sk ako aj úprava práv a povinností Zmluvných strán s tým súvisiacich sa riadi podľa § 619 až § 627 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení a zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Postup Kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Obchodníka za vady tovaru zakúpeného na topankovo.sk ako aj úprava práv a povinností Zmluvných strán s tým súvisiacich sa riadi podľa § 422 až § 442 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
- Kupujúci potvrdzuje odoslaním elektronickej objednávky Obchodníkovi, že sa oboznámil s Reklamačným poriadkom Obchodníka a bezvýhradne s ním súhlasí. Okamihom odoslania elektronickej objednávky Obchodníkovi sa Reklamačný poriadok stáva pre Kupujúceho záväzným.
- Reklamačný poriadok je verejne dostupný na topankovo.sk a v sídle Obchodníka.
- Reklamáciou sa rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady produktu (tovaru/služby) podľa zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka, v znení neskorších predpisov.
- Reklamačným konaním sa rozumie konanie týkajúce sa zodpovednosti za vady.
Článok II
Kontrola tovaru pri prevzatí
- Pri prevzatí tovaru je Kupujúci povinný skontrolovať, či obal, v ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený. V prípade jeho poškodenia je nutné na mieste dodania tovaru spísať s prepravcom - kuriérskou službou protokol o zistených vadách spôsobených počas prepravy a Kupujúci je povinný o tom bezodkladne informovať Obchodníka, a to za účelom čo najrýchlejšieho doriešenia veci k spokojnosti Kupujúceho.
- Ak Kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému poškodeniu obalu, Obchodník má právo prípadné neskoršie reklamácie z tohto dôvodu neuznať.
- Kupujúci je povinný dodaný tovar prehliadnuť bez zbytočného odkladu po jeho prevzatí.
- Za nepoškodenú, neotvorenú, originálnu zásielku sa považuje iba tá, ktorá je prelepená ochrannou páskou Obchodníka. Dopravca je povinný odovzdať tovar Kupujúcemu po položkách a na mieste spísať zápisnicu. Za takto vzniknuté škody je zodpovedný dopravca. Ak je balenie prelepené ochrannou páskou Obchodníka, ktorá je poškodená alebo Kupujúci zistí iné poškodenie balenia alebo známky neoprávneného otvorenia zásielky, je oprávnený tovar od Dopravcu neprevziať a je povinný spísať s Dopravcom o tejto skutočnosti zápis s presným popísaním dôvodu neprevzatia zásielky.
- Ak Kupujúci zistí, že tovar je neúplný alebo akokoľvek poškodený prepravou, ktoré sa neprejavuje vonkajším poškodením obalu, resp. Kupujúci objaví iné nedostatky je povinný reklamáciu bezodkladne , uplatniť u Obchodníka, inak sa dodávka považuje za úplnú a bez vád a reklamácie z tohto titulu má právo Obchodník neakceptovať.
- Kupujúci je povinný Obchodníkovi reklamovať vady tovaru zakúpeného na topankovo.sk bez zbytočného odkladu podľa podmienok uvedených v príslušných ustanoveniach zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení. Prípadné omeškanie s uplatnením vady tovaru pri pokračujúcom užívaní (chybného) tovaru by mohlo zapríčiniť prehĺbenie vady, znehodnotenie tovaru a mohlo by mať vplyv aj na výsledok reklamačného konania.
- Kupujúci môže uplatniť svoju reklamáciu na adrese sídla Obchodníka: Sliačska 1/D, 831 02 Bratislava, Slovenská republika, a to aj osobne, avšak Kupujúci sa pri uplatnení reklamácie nemôže domáhať okamžitého vybavenia reklamácie u Obchodníka, ktorá bude vybavená reklamačným oddelením Obchodníka v zákonom stanovenej lehote a v súlade s týmto reklamačným poriadkom.
Článok III
Odstúpenie od zmluvy / Výmena / Reklamácia – Online výmena a vrátenie - Formulár
- Kupujúcemu Obchodník odporúča vyplniť Online formulár pre ODSTÚPENIE OD ZMLUVY / VÝMENU / REKLAMÁCIU (ďalej len „Formulár") vo všetkých prípadoch:
- Odstúpenie od Kúpnej zmluvy v 14-dňovej lehote.
Kupujúci má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu. Kupujúci v tomto prípade neuhrádza manipulačný poplatok v súvislosti s odstúpením od Kúpnej zmluvy. Náklady na vrátenie tovaru znáša Kupujúci. To neplatí, ak Obchodník súhlasil, že ich bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. g) Zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov. V prípade, ak Kupujúci odstúpi od Kúpnej zmluvy len sčasti, a hodnota tovaru, ktorý si ponechá, nepresahuje sumu 40 EUR, Obchodník Kupujúcemu vráti zodpovedajúcu časť kúpnej ceny za tovar zníženú o sumu poštovných nákladov vzniknutých v súvislosti so zaslaním objednaného tovaru. Obchodník vráti Kupujúcemu hodnotu tovaru zníženú o poštovné náklady, ak ich Kupujúci pri kúpe nehradil ako samostatnú položku. Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy je zachovaná, ak Kupujúci zašle Obchodníkovi oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy. V prípade zasielania odstúpenia od Kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho poštou, Obchodník odporúča zasielať uvedené podanie prostredníctvom doporučenej listovej zásielky, aby nevznikli pochybnosti o zachovaní lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy. Obchodník po obdržaní odstúpenia od Kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho zašle na e-mailovú adresu Kupujúceho písomné potvrdenie o prijatí odstúpenia od Kúpnej zmluvy. - Odstúpenie od Kúpnej zmluvy v 30-dňovej lehote.
Kupujúci má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy (aj po 14-dňovej lehote) do 30 dní od prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu. Tovar, ktorý Kupujúci vracia musí byť v tomto prípade nepoškodený, nesmie javiť známky nosenia a používania. Kupujúci v tomto prípade neuhrádza manipulačný poplatok v súvislosti s odstúpením od Kúpnej zmluvy. Náklady na vrátenie tovaru znáša . To neplatí, ak Obchodník súhlasil, že ich bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. g) Zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov. V prípade, ak Kupujúci odstúpi od Kúpnej zmluvy len sčasti, a hodnota tovaru, ktorý si ponechá, nepresahuje sumu 40 EUR, Obchodník Kupujúcemu vráti zodpovedajúcu časť kúpnej ceny za tovar zníženú o sumu poštovných nákladov vzniknutých v súvislosti so zaslaním objednaného tovaru. Obchodník vráti Kupujúcemu hodnotu tovaru zníženú o poštovné náklady, ak ich Kupujúci pri kúpe nehradil ako samostatnú položku. Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy je zachovaná, ak Kupujúci zašle Obchodníkovi oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy spolu s tovarom, pričom tento bude Obchodníkovi doručený najneskôr v posledný (tridsiaty) deň lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy. V prípade zasielania odstúpenia od Kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho poštou, Obchodník odporúča zasielať uvedené podanie prostredníctvom doporučenej listovej zásielky, aby nevznikli pochybnosti o zachovaní lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy. Obchodník po obdržaní odstúpenia od Kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho zašle na e-mailovú adresu Kupujúceho písomné potvrdenie o prijatí odstúpenia od Kúpnej zmluvy. - Odstúpenie od Kúpnej zmluvy po uplynutí 30-dňovej lehoty, max. do 40 dní od prevzatia tovaru Kupujúcim.
Kupujúci má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy aj po uplynutí 30 dní, max. do 40 dní od prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu. Tovar, ktorý Kupujúci vracia v tejto lehote musí byť nepoškodený, nesmie javiť známky nosenia a používania. Kupujúci v tomto prípade uhrádza manipulačný poplatok vo výške 40% z ceny objednaného tovaru pokrývajúci náklady, ktoré vznikli Obchodníkovi v súvislosti s odstúpením od Kúpnej zmluvy. Náklady na vrátenie tovaru znáša Kupujúci. Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy je zachovaná, ak Kupujúci zašle Obchodníkovi oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy spolu s tovarom, pričom tento bude Obchodníkovi doručený najneskôr v posledný (štyridsiaty) deň lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy. V prípade zasielania odstúpenia od Kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho poštou, Obchodník odporúča zasielať uvedené podanie prostredníctvom doporučenej listovej zásielky, aby nevznikli pochybnosti o zachovaní lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy. Obchodník po obdržaní odstúpenia od Kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho zašle na e-mailovú adresu Kupujúceho písomné potvrdenie o prijatí odstúpenia od Kúpnej zmluvy. - Kupujúci vracia tovar, ktorý si neobjednal.
V prípade, ak Kupujúci zistí, že tovar, ktorý si objednal, nezodpovedá tovaru, ktorý prevzal, Kupujúci má právo vrátiť tovar Obchodníkovi max. do 30 dní od prevzatia tovaru Kupujúcim. Kupujúci neuhrádza manipulačný poplatok za vrátenie tovaru Obchodníkovi. Náklady na vrátenie tovaru znáša Obchodník. - Kupujúci požaduje zámenu tovaru v dôsledku nevyhovujúcich parametrov tovaru (veľkosť a/alebo farba).
V prípade, ak Kupujúci zistí, že tovar, ktorý si objednal, mu nesedí z dôvodu nevyhovujúcej veľkosti a/alebo farby tovaru, má právo vrátiť prevzatý tovar a požadovať jeho výmenu za tovar inej farby a/alebo veľkosti, resp.iný druh tovaru, max. do 30 dní od prevzatia tovaru Kupujúcim. Výmenu tovaru je možné uskutočniť iba v prípade, ak to umožňujú skladové zásoby Obchodníka a tovar bol doručený nepoškodený a nejaví známky nosenia. V opačnom prípade sa má za to, že Kupujúci odstúpil od Kúpnej zmluvy a bude sa postupovať podľa bodu 1.1 alebo 1.2., ak sú splnené ostatné podmienky podľa bodu 1.1 alebo 1.2. Kupujúci neuhrádza manipulačný poplatok pokrývajúci náklady, ktoré vznikli Obchodníkovi v súvislosti s vrátením tovaru. Náklady na vrátenie tovaru za účelom jeho výmeny znáša Kupujúci, avšak len v tom prípade, ak tovar plne zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nebol vadný. Obchodník dodá vymenený tovar Kupujúcemu do 30 dní od dňa prevzatia kompletne vyplneného Formulára s požadovanými dokladmi a s tovarom, ktorý sa má vymeniť. - Kupujúci požaduje vystavenie poukazu na nákup tovaru na topankovo.sk v celkovej hodnote už zakúpeného tovaru, ktorý vracia Obchodníkovi bez uvedenia dôvodu.
Kupujúci má právo požadovať vystavenie poukazu na nákup tovaru od Obchodníka prostredníctvom topankovo.sk v celkovej hodnote už zakúpeného tovaru, ktorý vracia Obchodníkovi bez uvedenia dôvodu, a to max. do 30 dní od prevzatia tovaru Kupujúcim. Kupujúci neuhrádza manipulačný poplatok v súvislosti s vrátením tovaru a vystavením poukazu Obchodníkm. Náklady na vrátenie tovaru znáša Kupujúci. - Kupujúci si uplatňuje právo vyplývajúce zo zodpovednosti Obchodníka za vady predaného tovaru.
Bližšie podmienky sú upravené v článku X týchto VOP a v Reklamačnom poriadku Obchodníka uverejnených na topankovo.sk. - Kupujúci vracia alebo vymieňa tovar zakúpený v akcii typu 2+1zadarmo. V prípade, ak Kupujúci vráti alebo vymieňa všetok tovar zakúpený v akcii typu 2+1 zadarmo, Obchodník postupuje podľa bodov 1.1 až 1.4 tohto článku. V prípade, ak Kupujúci vráti len časť objednaného tovaru zakúpeného v akcii, pričom vrátením časti tovaru už nespĺňa podmienku akcie 2+1 zadarmo, Kupujúci má nárok na vrátenie časti Kúpnej ceny len v tom prípade, ak je hodnota tovaru, ktorý si Kupujúci ponechal, nižšia ako Kúpna cena, ktorú Kupujúci zaplatil Obchodníkovi za všetok tovar zakúpený v akcii 2+1 zadarmo. V tomto prípade Obchodník uhradí Kupujúcemu len rozdiel medzi hodnotou tovaru, ktorý si Kupujúci ponechal a zaplatenou kúpnou cenou za tovar. Za hodnotu tovaru sa v tomto prípade považuje neakciová cena tovaru uvedená na topankovo.sk v čase odoslania objednávky Obchodníkovi. Označenie tovaru a k nemu zodpovedajúca cena na faktúre nie je pre účely vrátenia kúpnej ceny v tomto prípade relevantné. V prípade, ak Kupujúci vráti tovar v lehote 30 dní od doručenia tovaru Obchodníkm, neuhrádza manipulačný poplatok v súvislosti s odstúpením od Kúpnej zmluvy. V prípade, ak Kupujúci vráti tovar po uplynutí lehoty 30 dní od doručenia tovaru Obchodníkm, uhrádza manipulačný poplatok vo výške 40% z ceny vráteného tovaru pokrývajúci náklady, ktoré vznikli Obchodníkovi v súvislosti s odstúpením od Kúpnej zmluvy.
- Kupujúci vracia alebo vymieňa tovar zakúpený v akcii typu „Kúp 2 a viac a všetky sú za polovicu“. V prípade, ak Kupujúci vráti alebo vymieňa všetok tovar zakúpený v akcii typu „Kúp 2 a viac a všetky sú za polovicu“, Obchodník postupuje podľa bodov 1.1 až 1.4. V prípade, ak Kupujúci vráti len časť objednaného tovaru zakúpeného v akcii, pričom vrátením časti tovaru už nespĺňa podmienku akcie „Kúp 2 a viac a všetky sú za polovicu“, Kupujúci má nárok na vrátenie časti Kúpnej ceny len v tom prípade, ak je hodnota tovaru, ktorý si Kupujúci ponechal, nižšia ako Kúpna cena, ktorú Kupujúci zaplatil Obchodníkovi za všetok tovar zakúpený v akcii „Kúp 2 a viac a všetky sú za polovicu“. V tomto prípade Obchodník uhradí Kupujúcemu len rozdiel medzi hodnotou tovaru, ktorý si Kupujúci ponechal a zaplatenou kúpnou cenou za tovar. V prípade, ak Kupujúci vráti len časť objednaného tovaru zakúpeného v akcii, pričom aj po vrátení spĺňa podmienku akcie „Kúp 2 a viac a všetky sú za polovicu“, Kupujúci má nárok na vrátenie časti Kúpnej ceny, ktorá zodpovedá 50% hodnoty vráteného tovaru uvedenej na topankovo.sk v čase odoslania objednávky Obchodníkovi. Za hodnotu tovaru sa pre účely vrátenia tovaru zakúpeného v akcii „Kúp 2 a viac a všetky sú za polovicu“ považuje neakciová cena tovaru uvedená na topankovo.sk v čase odoslania objednávky Obchodníkovi. Označenie tovaru a k nemu zodpovedajúca cena na faktúre nie je pre účely vrátenia kúpnej ceny relevantné. V prípade, ak Kupujúci vráti tovar v lehote 30 dní od doručenia tovaru Obchodníkm, neuhrádza manipulačný poplatok v súvislosti s odstúpením od Kúpnej zmluvy. V prípade, ak Kupujúci vráti tovar po uplynutí lehoty 30 dní od doručenia tovaru Obchodníkm, uhrádza manipulačný poplatok vo výške 40% z ceny vráteného tovaru pokrývajúci náklady, ktoré vznikli Obchodníkovi v súvislosti s odstúpením od Kúpnej zmluvy.
- Kupujúci uvedie vo Formulári nasledujúce údaje:
- Identifikácia Kupujúceho, t.j. e-mail, na ktorý bola vytvorená objednávka;
- Číslo elektronickej objednávky;
- Označenie tovaru, ktorý Kupujúci žiada zameniť/vrátiť/reklamovať a popis zameneného tovaru formou online rezervácie v prípade výmeny tovaru, alebo podrobný popis vady v prípade reklamácie;
- Číslo bankového účtu Kupujúceho;
- Ak Formulár nie je úplne vyplnený a/alebo k tovaru nie je priložený doklad o vyplnení formulára v podobe sprievodného listu, resp. doklad o kúpe tovaru (ďalej len „Požadované doklady"), Obchodník vyzve telefonicky prípadne e-mailom Kupujúceho na doplnenie chýbajúcich údajov alebo doloženie chýbajúcich Požadovaných dokladov.
- Ak sa Obchodníkovi nepodarí opakovane telefonicky dovolať Kupujúcemu a/alebo Kupujúci nereaguje na e-mailovú výzvu Obchodníka do 7 dní od prevzatia Formulára a/alebo Požadovaných dokladov Obchodníkm, Obchodník si vyhradzuje právo nepokračovať vo vybavovaní predmetného vrátenia/zámeny/reklamácie a tovar bude vrátený na náklady Kupujúceho späť Kupujúcemu na adresu uvedenú vo Formulári.
- V prípade vrátenia neprevzatej zásielky zo strany Kupujúceho zasielanej Obchodníkm napr. po neuznanej reklamácii alebo v dôsledku nedoloženia Požadovaných dokladov, si Kupujúci bude mať možnosť vyzdvihnúť tento tovar v sídle Obchodníka a Obchodník v súvislosti s uskladnením tovaru účtuje skladné vo výške 1,00 EUR denne.
- Ak spolu s vyplneným Formulárom a s Požadovanými dokladmi nie je priložený tovar, ktorý je predmetom zámeny/reklamácie, Obchodník si vyhradzuje právo nepokračovať vo vybavovaní predmetnej záležitosti až do doručenia tovaru určeného na zámenu/reklamáciu Obchodníkovi. V prípade, ak ani po následnej výzve Obchodníka nedôjde zo strany Kupujúceho k doručeniu tovaru určeného na zámenu/reklamáciu má sa za to, že Kupujúci nemá v úmysle tovar zameniť alebo reklamovať. Uvedené platí aj v prípade, ak zo strany Kupujúceho nedôjde k odoslaniu tovaru určeného na vrátenie v lehote najneskôr 14 dní od odstúpenia od Kúpnej zmluvy.
- Tovar, ktorý je predmetom vrátenia/zámeny musí byť úplný, nepoužitý, nepoškodený a podľa možností v pôvodnom obale, ktorý nie je poškodený nad rámec nevyhnutnej manipulácie potrebnej na oboznámenie sa s tovarom, inak Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Originálny obal tovaru (originálna krabica) nesmie byť znehodnotená popísaním, polepením a podobne, v snahe využiť originálnu krabicu ako vonkajší obal určený pre doručovanie tovaru. Tovar nesmie javiť na sebe známky používania. Všetky štítky, cenovky a iné značenia tovaru musia byť na pôvodnom mieste a nesmú byť z tovaru odstránené, okrem prípadov odstránenia štítkov, cenoviek a iných označení tovaru potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru a v prípade, že spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy v zákonnej 14 dňovej lehote, zodpovedá spotrebiteľ za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti tovaru. Obchodník odporúča Kupujúcemu poistiť tovar, ktorý je predmetom vrátenia/zámeny/reklamácie. Riziko vzniku škody na tovare, ktorý je predmetom vrátenia/zámeny/reklamácie znáša Kupujúci až do okamihu prevzatia tohto tovaru Obchodníkm.
- Kupujúcemu odporúčame úplne vyplnený Formulár spolu s Požadovanými dokladmi doporučene poslať spolu s tovarom, ktorý je predmetom vrátenia/zámeny/reklamácie na adresu sídla Obchodníka. Obchodník si vyhradzuje právo neprebrať tovar zaslaný Kupujúcim na dobierku.
- Celková suma za tovar, ktorý bol vrátený Obchodníkovi v súlade s týmito VOP, znížená o manipulačný poplatok/poplatky, v prípadoch ustanovených v týchto VOP, bude Kupujúcemu vrátená rovnakým spôsobom, ako použil Kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa Obchodník a Kupujúci nedohodli inak, a to do 14 dní odo dňa prevzatia úplne vyplneného Formulára spolu s Požadovanými dokladmi a s tovarom, ktorý sa vracia z dôvodu uvedeného v bode 1.1, 1.2 a 1.3 tohto článku.
- Obchodník nie je povinný uhradiť Kupujúcemu dodatočné náklady, ak si Kupujúci výslovne zvolil iný spôsob dodania ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie , ktoré si zvolil Kupujúci a nákladmi na najlacnejší spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom.
Článok IV
Záručné podmienky a záručná doba
- Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru. Pri použitom tovare sa môžu zmluvné strany dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti Obchodníka za vady, nie však kratšej ako jeden rok od dodania tovaru. Ak sa vada prejaví do uplynutia tejto doby, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal tovar už v čase dodania. To neplatí ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou tovaru alebo vady. Záručná doba začína plynúť v deň odovzdania tovaru Kupujúcemu. Kupujúci môže tovar reklamovať len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia doby zodpovednosti Obchodníka za vady. Uplynutím záručnej doby zaniká právo na uplatnenie reklamácie.
- Ku každému tovaru zakúpenému u Obchodníka je pri jeho dodaní Kupujúcemu priložená faktúra (doklad o kúpe tovaru), ktorá slúži zároveň ako záručný doklad.
- Reklamovať je možné len tovar zakúpený u Obchodníka a úplne zaplatený. Kupujúci je povinný vo Formulári čo najvýstižnejšie popísať vadu, pre ktorú tovar reklamuje a to, akým spôsobom sa vada navonok prejavuje. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na chyby uvedené vo Formulári.
- Za vadu tovaru nemožno považovať zmenu vlastnosti tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebenia, nesprávneho používania, nedostatočného, alebo nevhodného ošetrovania, v dôsledku prirodzených zmien materiálov z ktorých je tovar vyrobený, v dôsledku akéhokoľvek poškodenia Kupujúcim či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.
- Nárok na uplatnenie reklamácie Kupujúcim zaniká nepredložením dokladu o kúpe a dokladu o zaplatení a uplynutím záručnej doby tovaru.
- Kupujúci nemá právo uplatniť reklamáciu na chyby, o ktorých bol v čase uzatvárania kúpnej zmluvy informovaný a na ktoré mu bola poskytnutá zľava z ceny tovaru.
- Ak Obchodník zodpovedá za vadu predaného tovaru, Kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (§ 623 Občianskeho zákonníka), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (§ 624 Občianskeho zákonníka).
- Kupujúci má podľa charakteru vád tovaru, na ktoré uplatňuje záruku v priebehu záručnej doby tieto práva:
- Pri odstrániteľných vadách – právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou chybného tovaru alebo chybnej súčasti, ak to nie je vzhľadom k povahe chyby neúmerné, bezplatne a v primeranej lehote. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný, alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý Obchodník potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu tovaru s prihliadnutím na povahu tovaru a povahu a závažnosť vady.
- Ak je vada odstrániteľná, avšak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave (aspoň dve predchádzajúce opravy rovnakej vady) alebo pre väčší počet vád (v dobe uplatnenia reklamácie má tovar súčasne aspoň tri rôzne odstrániteľné vady) nemôže byť tovar riadne užívaný ako bez vady, má právo od zmluvy odstúpiť a požadovať vrátenie kúpnej ceny.
- Pri vadách, ktoré nemožno odstrániť a ktoré bránia tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vád, má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny.
- Ak ide o neodstrániteľné vady, ktoré nebránia riadnemu užívaniu tovaru, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny podľa charakteru vady.
- Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak Obchodník tovar neopravil ani nevymenil, alebo Obchodník odmietol vadu odstrániť, alebo má tovar rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru, alebo je vada tak závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny, resp. odstúpenie od zmluvy, alebo Obchodník vyhlásil, resp. je to z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Kupujúceho. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy ak sa spolupodieľal na vzniku vady, alebo ak je vada zanedbateľná.
- Spôsob vybavenia reklamácie vyberá Kupujúci.
- Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné , alebo ak by si s ohľadom na všetky okolnosti vyžadovali neprimerané náklady.
- Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením oprávnených práv zo zodpovednosti za chyby a boli vynaložené skutočne a účelne. Kupujúci musí svoje právo uplatniť u Obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
- Obchodník dodá opravený tovar alebo náhradný tovar Kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Kupujúci dodal vadný tovar, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Ak Kupujúci neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže Obchodník tovar predať.
- Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Kupujúcemu. Ak Kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
- Obchodník po odstúpení od zmluvy Kupujúcim a vrátení tovaru späť Obchodníkovi, vráti Kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru alebo po preukázaní, že Kupujúci tovar zaslal Obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Obchodník vráti kúpnu cenu alebo vyplatí zľavu Kupujúcemu rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, pokiaľ Kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady.
- Reklamačné konanie pri tovare, ktorý sa dá doručiť Obchodníkovi začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:
- doručenie Oznámenia o vytknutí vady tovaru Obchodníkovi alebo určenej osobe,
- doručenie tovaru od Kupujúceho Obchodníkovi alebo určenej osobe,
- doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k tovaru Obchodníkovi alebo určenej osobe, ak sú tieto údaje nevyhnutné na identifikáciu vady tovaru a opravu tovaru;
- Obchodník vydá Kupujúcemu pri uplatnení reklamácie potvrdenie, ktoré mu bude zaslané na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke reklamovaného tovaru. V potvrdení o vytknutí vady uvedie Obchodník lehotu, v ktorej bude vada odstránená. Táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť. Obchodník v potvrdení o uplatnení reklamácie označí vytknuté vady tovaru a ešte raz poučí Kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 a § 624 Občianskeho zákonníka.
- Obchodník vydá Kupujúcemu o vybavení reklamácie písomné vyrozumenie, ktoré mu bude zaslané na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke reklamovaného tovaru.
- Kupujúci sa môže voči rozhodnutiu reklamácie odvolať v lehote 30 dní od doručenia tohto rozhodnutia.
Článok V
Záverečné ustanovenia
- Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť a/alebo doplniť reklamačný poriadok. Zmeny a/alebo doplnky tohto reklamačného poriadku vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia na topankovo.sk
- Obchodník má záujem o riešenie sporov s Kupujúcim predovšetkým mimosúdnou cestou, a preto v prípade, ak Kupujúci nie je spokojný s vybavením reklamácie alebo má pocit, že došlo k porušeniu jeho práv zo strany Obchodníka, môže sa za účelom vyriešenia vzniknutej situácie obrátiť na Obchodníka prostredníctvom e-mailovej adresy: [email protected], respektíve v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.
- Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia P.O.Box 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov Kupujúci nájde tu – https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1?csrt=14518442250999247636. Kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
- Spory môže Kupujúci takisto riešiť prostredníctvom platformy RSO – https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.
V Bratislave dňa 26.9.2013, United Fashion Group, s. r. o.
Copyright © 2013 United Fashion Group, s. r. o., všetky práva vyhradené.
Posledná aktualizácia dňa 26.06.2024